dag 8 zaterdag 12 juli. vilnius e.o.

12 juli 2014 - Trakai, Litouwen

Vandaag maar drie plaatsen op de planning.
Het middelpunt van europa ligt hier in de buurt. Daar kunnen we niet aan voorbij gaan!!!
Omdat deze camping nu niet direct bij een trein of bushalte ligt en ook de te bezoeken plekken wat lastig te bereiken met openbaar vervoer, nemen we ons huis vandaag maar mee. het middelpunt van europa , wat denk je er van? Zal wel een uitgemolken hoogtepunt zijn met 100 souvenirwinkeltjes en enorm veel mensen???
Not! We hebben het ding nog geen 100 meter van het middelpunt gratis aan de kant van de weggezet. Moesten uitkijken omdat het op een golfterrein eindigde. Meer golfers gezien dat toeristen. Voor onseen groepje polen en verder niemand. Het infopunt was dicht en geen winkeltje te bekennen.
We waren in een halfuurtje wel uitgekeken en net voor de hoosbui weer terug in de camper. Die maffe toeristen uit Nederland trokken meer bekijks dan dat hele middelpunt. MAAR WE HEBBEN FOTO'S!!
Daarna door naar Trakai. Dit is een klein dorpje maar wel met een toeristische trekpleister. Namelijk een kasteel dat op een eiland is gebouwd. Erg mooi!Alle belangrijke bezoekers van litouwen kome ook even hier kijken.
Bea is hier ook geweest en nu wij dus ook.
de kids vonden vooral de vele bruidjes leuk die hier heel uniek de trouwfoto's schoten tussen de toeristen door.

Tot slot hebben we bij a een uur geprobeerd de camper ergens in vilnius te parkeren. Nadat we zon beetje alles wel vanuit de camper gezien hadden geloofden we het wel en zijn we terug naar de camping gereden.
hier hebben we een bbq gehuurd en als volleerde bbq-kneuzen uiteindelijk hulp van een paar finnen gehad om dat hout te laten fikken.
het vlees was uiteindelijk super lekker. De marshmallows ook.
welterusten.