dag 31 maandag 4 augustus Esbjerg en Het fjord van Ringkobing

4 augustus 2014 - Esbjerg, Denemarken

Vandaag een druk programma.
Vanochtend als eerste naar Esbjerg vertrokken. Daar is deze dagen een internationaal sailevenement. Veel tallships aanwezig. Zelfs uit Nederland en dus die wilden we wel spotten. Gratis parkeren aan de rand van Esbjerg en met een shuttlebus ernaar toe. Gelukkig was het nog niet zo druk. We konden alles van dichtbij bekijken. Op een aantal schepen mochten we op het dek kijken. Dat was gaaf. Natuurlijk waren de schepen niet zo groot als een cruiseschip maar de drie en viermasters waren wel erg indrukwekkend. De Oosterschelde, Eendracht, Morgenster een schip van de marine uit Den Helder Zelfs de Gulden Leeuw uit Kampen was erbij. Tja daar hadden we dus helemaal niet ver voor hoeven te rijden. ;-)
De Nederlandse schepen waren duidelijk in trek. Verder hingen op veel schepen de vlaggetjes van eerdere sailevents als die in Harlingen of Amsterdam. Na een paar uur hadden de kids genoeg schepen gezien en gingen we terug naar de bus.
daarna zouden we naar het fjord van Ringkobing rijden. Leek ons wel leuk om een fjord te zien ondanks dat we Noorwegen niet zagen.
nou dat fjord hebben we ook niet gezien. Hahaha niet op die manier althans.
het fjord van Ringkobing is niets meer dan een stuk zee omringt door land. Een soort van zilt/ zout meer. De omgeving ervan was mooi maar geen fjord als wij dachten te zien. Leek meer op Terschelling. Na wat foto's zijn we ook maar verder getrokken.

Terug op de camping hebben de kids nog even gezwommen. Vanavond op tijd naar bed. Morgen Legoland!!!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa sjaak:
    4 augustus 2014
    mooi om rond te lopen op die zeilschepen, leuk voor de kids
    zal morgen in legoland nog veel leuker zijn denk ik zo
    Is nog wel eindje van Ribe vandaan zag ik
    veel plezier daar
    groetjes