dag 30 zondag 3 augustus kopenhagen》ribe

3 augustus 2014 - Ribe, Denemarken

Vannacht flinke regenbuien gehad. Pfff tent is waterdicht.
vanochtend eerst nog een beetje regen gehad en toen het opklaarde meteen maar doorgepakt. Tent grotendeels droog gemaakt met een handdoek. ( blij dat het geen katoenen tent is.)
Alles weer in de bus geladen en na het ontbijt ook de tent droog in de bus gekregen. Dat was echt mazzel want toen we vertrokken begon het weer te regenen.
dat heeft het de hele weg zo'n beetje volgehouden. Zoveel regen nog niet gehad. Zelfs als je alles bij elkaar opteld.
de bruggen naar het vaste land van Denemarken waren dus ook niet zo spectaculair. Overal water, zelfs uit de lucht.
Tegen de tijd dat we vlakbij Ribe kwamen werd het weer ook wat beter. En toen we de camping opreden scheen de zon!!
Eerst de tent opgezet. (met een lichte vertraging omdat er een stel Duitsers dezelfde plek hadden toegewezen gekregen) daarna lekker een duik genomen in het zwembad .
Na het zwemmen hebben we pannenkoeken gebakken in de gezamenlijke keuken. Het keek wel nationale pannenkoekendag. Er waren er meer pannenkoeken aan het bakken.
daarna in de eetzaal gegeten. Best sjiek voor een camping.
vanavond lekker op de camping gebleven. De kids hebben popcorn en broodjes gebakken op een kampvuur. Er was een man vanuit Ribe centrum. Daar worden elke avond de lantaarns al zingend aangestoken. Hij vertelde wat spannende verhalen ( helaasweinig van begrepen) Pappa heeft ondertussen een uurtje wifi gekocht en via de livestream naar PEC zitten kijken. Leuk met popcorn!! Helemaal blij na de voorsprong en daarna natuurlijk de overwinning. Jammer dat de pecman shirts niet mee zijn.
Morgenochtend gaan we naar Esjberg. Daar is een Sailevent met veel grote oude schepen. Ook een aantal Nederlandse schepen. We zullen wel zien. Als we er genoeg van hebben gaan we door naar Ribe om ons te begeven tussen de Vikingen.